Winst in beide Holland Cup klassementen 2011 voor Viking Venlo

Raf van Rijswick & Imke Bogaarts pakken de eindoverwinningen in de Holland Cup 2011.

Bij de scholieren had Imke Bogaarts (meisjes A-scholier) al voor de laatste wedstrijd, afgelopen zaterdag in St. Oedenrode, de Holland Cup 2011 in haar voordeel beslist. In deze laatste wedstrijd bevestigde ze nog eens haar kwaliteiten door de snelste vaartijd te realiseren en naast alle meisjes ook alle jongens scholieren voor te blijven. Daarmee eindige Sylven Claessen (Viking Venlo) en Ian de Klein (Viking Venlo) dan ook terecht op de plaatsen 2 en 3 in de eindranking van de Holland Cup 2011. Voor de daguitslag was dit eveneens het geval.

In de Holland-Cup voor NIET-scholieren passeerde Raf van Rijswick (jongens A-junioren) door zijn zeer goede resultaat, zijnde de snelste dagtijd, op de klassieke wedstrijd in St. Oedenrode, Sebastiaan Verhaagh (die tot deze laatste HC-wedstrijd van dit jaar aan de leiding van het klassement stond) in de eindranking. Daarmee volgt Van Rijswick, Verhaagh op als winnaar van de Holland Cup. Verhaagh wist de HC al 4 maal te winnen (2006, 2007, 2008 en 2010), voor Van Rijswick was dit zijn eerste HC-eindoverwinning. Derde in dit klassement over 2011 werd Master-vaarder Pascal Lucker.

Naast de winst van Raf van Rijswick bij de junioren en Sebastiaan Verhaagh bij de senioren, waren er voor de daguitslag in St. Oedenrode nog ere-plaatsen voor Stephan van Reen (2e, Jun.), Iov Lamers (3e Jun.) en Pascal Lucker (2e Sen.). De traditionele aanmoedigingsprijs die elk jaar door de HKC wordt uitgereikt ging naar Vikinger Guus van Veen, die in St. Oedenrode pas zijn 3e afvaart-wedstrijd voer.

De afvaartcommissie.
1 oktober 2011

Geplaatst in Niet gecategoriseerd.