Viking A-junioren succesvol tijdens kano-wedstrijd op de Suelz in Roesrath

3e plaats op de Sprint voor Victor den Haan(Viking Venlo) en een 3e plek op de Klassiek afstand voor Raf van Rijswick (Viking Venlo)

Afgelopen 6 en 7 Maart namen een 11-tal Vikingers deel aan de afvaartwedstrijden op de Suelz in het duitse plaatsje Roesrath, op zaterdag vonden daar de sprintwedstrijden (2 x 300 meter) plaats en op zondag werd over een afstand van 3,5 km de klassieke afstand gevaren. De resultaten waren meer dan tevredenstellend.
Senioren:  Bij de senioren behaalde Sebastiaan Verhaagh (Viking Venlo) prima resultaten; op de sprint werd hij 7e en op de klassieke afstand verbeterde hij zich nog naar een nog betere 6e plaats. Beide wedstrijden werden gewonnen door de uit Keulen afkomstige Tobias Bong.
Junioren: Waar op de sprint A-junior Victor den Haan een prima 3e plaats bemachtigde en Raf van Rijswick zich tevreden moest stellen met een 5e plaats, waren de rollen op de klassieke wedstrijd omgedraaid. Daar besteeg Viking A-junior Raf van Rijswick het erepodium middels een 3e plaats in een prima gevaren race. In beide wedstrijden werd de duitse junioren wereldkampioen Franz Bodewig (Koeln) 2e. Hij moest in de sprint Andreas Mohr (siegburg) voor laten gaan en over de lange afstand was Lukas Rossell (Bruehl) sneller. Sem roodbeen werd bij de B-junioren 10e op de sprint en nam niet deel aan de klassieke wedstrijd.
Scholieren: Bij de meisjes scholieren A presteerden op de sprint Imke Bogaarts uitstekend met een 4e plaats, waarmee zij ondanks het net missen van het podium erg tevreden mee was.  Rixte Schermerhorn werd in deze categorie 8e.  Ook bij de jongens A-scholieren liet een Vikinger van zich spreken, en wel Ivo Lamers,  met name na de eerste run lag hij super in de wedstrijd met een 4e plaats. De tweede run liep iets minder waardoor hij uiteindelijk  6e in de einduitslag van de sprint werd. Vikingers Ivo Haanen en Stephan van Reen werden in deze categorie respectievelijk 10e en 12e. De hierboven genoemde scholieren namen alleen maar deel aan de sprint. Sylven Claessen (scholier A) voer alleen de klassieke afstand en werd daarin 13e, terwijl zijn vader Eric Claessen over dit 3,5 km lange parcours  4e werd bij de Masters B.
Komend weekend zijn de junioren en senioren toppers van de Viking actief op de Fulda in de plaats Fulda (duitse deelstaat Hessen) tijdens een wereldranglijst-wedstrijd. Ook daar wordt zowel een sprint en klassieke wedstrijd afgewerkt. Beide wedstrijden gelden voor Nederland als selectie-wedstrijd voor het junioren EK, het senioren WK en deelname aan de World-Cup.
 S.E.L. Lucker Trienes

Geplaatst in Niet gecategoriseerd.