Goed resultaat tijdens Ploegensprint op het J-WK

Na een totaal onverwachte en teleurstellende 10e plaats tijdens de landen/ploegenwedstrijd over de lange afstand (donderdag 27 juli) wist het Nederlandse Porcelanosa kano-afvaart-team zich 1 dag later weer te herpakken.

Op de korte/sprint afstand waren de verwachting van begin af aan al een stuk lager dan over de klassieke lange afstand. Toch wist men juist hier een goed resultaat neer te zetten. Met name in de eerste run wist het Nederlandse junioren team met Raf van Rijswick, Victor den Haan en Pieter Paauw een goede tijd neer te zetten waarmee ze een 6e plaats behaalden. In een echt als ploeg gevaren wedstrijd, met de juiste tactiek bleef de Nederlandse equipe in die run zelfs nog zeer dicht in de buurt van ploegen als Duitsland en Tsjechië. In de tweede omloop liep het helaas iets minder waardoor de mogelijkheden voor een nog mogelijke 4e plaats niet werden benut. Gelukkig kwam door de mindere 2e run de 6e plaats niet in gevaar. De winst ging verrassend naar de Slowenen en de Duitsers werkten zich nog op naar de 2e plaats. Doordat de Fransen de 2e run verknoeiden was het brons voor Italië. Tsjechië werd 4e en Frankrijk 5e.

Overmorgen gaat het verder met de individuele wedstrijd over de lange afstand waar op een topprestatie van Raf van Rijswick wordt gerekend. En op zondag is de afsluitende individuele wedstrijd in sprint.

Geplaatst in Vlakbaan.