Viking Kanopolo Nederlands Kampioen!

Voor het eerst in haar historie is de Venlose kanovereniging Viking landskampioen kanopolo geworden. Tijdens het tweede en laatste speelweekend van het NK in Den Haag, verloren de Venloënaren geen wedstrijd. Enkel in de afsluitende wedstrijd tegen de onttroonde kampioen Odysseus Alkmaar werden punten verspeeld in een 4-4 gelijkspel. Die wedstrijd deed er al niet meer toe aangezien Viking in de wedstrijd daarvoor overtuigend de titel binnenhaalde na een 12-3 overwinning op de talenten van Michiel de Ruyter 2. Eerder die ochtend maakte Odysseus het verdedigen van de titel al nagenoeg onmogelijk door gelijk te spelen tegen Groningen (3-3) waarna Venlo zelf uitliep door een klinkende overwinning op het eerste van Michiel de Ruyter. Venlo onttroont daarmee Odysseus dat twee jaar op rij kampioen werd. Het podium werd gecomplementeerd door Rijnland Leiderdorp dat Groningen en Michiel de Ruyter, traditioneel toch top drie teams, overtuigend achter zich wist te laten.

In alle publiciteit rondom de Viking A mogen we niet vergeten dat er nog drie Viking teams varen, de C op podiumkoers in de derde klasse net als de B in de eerste klasse, zoals te verwachten was heeft de jeugd van vorig jaar, de Viking D, het moeilijk in de tweede klasse. Vooralsnog puntloos op de laatste plaats, maar in September nog volop mogelijkheden om punten te pakken. Viking D zet ‘m op!

Geplaatst in Berichten.