Inpeddelen 2015

Afgelopen weekend was het dan zo ver, de opening van het nieuwe kanoseizoen.

De laatste jaren werd dan de Swalm gevaren. Doordat deze op het ogenblik slecht bevaarbaar is werd gekozen om op onze “huisrivier” de Maas, in te peddelen. Gezien de slechte weersvoorspellingen viel het aantal deelnemers (10) niet tegen.

Om half tien verzamelen bij het clubgebouw. Rond half elf zijn we gestart ik Rijkel. Het weer viel, gezien de weersvoorspellingen, eigenlijk wel mee. Door de vrij stevige rugwind waren we, ondanks het onderweg nuttigen van diverse versnaperingen, eerder bij onze watersportcollega’s van Poseidon dan gedacht. Hier werden we hartelijk ontvangen en konden we ons opwarmen en gebruik maken van hun kantine.

Op 19 april viert Water Sport Vereniging Poseidon haar 50-jarig jubileum met een open dag. Met veel plezier nodigen zij iedereen uit die hun vereniging een warm hart toedraagt. (http://www.wsvposeidon.nl/)

Na een uurtje de warme kantine verlaten en weer de boot in. De wind was inmiddels iets aangetrokken wat vooral net voor de sluizen (en ook in de sluis) voor een lastige golfslag zorgde. Het sluizen ging zeer verspoedig en door de steeds meer aantrekkende wind werden we nog voor drie uur terug naar onze vereniging geblazen waarna iedereen zich gereed kon maken voor het later die dag geplande “inhappen” en huldigen.

Een mooi begin van een hopelijk mooi seizoen.

Tot ziens op het water,

De Toercommissie,