Schone Maas 2016

Schone Maas 2016 kopie

Nadat de Vikingleden tijdens NL doet het clubgebouw en directe omgeving “zomerklaar” hadden gemaakt was het deze zaterdag de buurt aan “onze” maasoever. Met het provinciale initiatief wordt vooral aangespoeld zwerfplastic  verzameld zodat dit niet verder drijft richting oceaan om daar te eindigen in de “plastic soep” Daarnaast is het natuurlijk prettig om komende zomer langs een schone oever te varen.

Naast organisator Joost hadden Imke en Noah met hun polojeugdteam de activiteit opgepakt zodat we met ruim 20 personen en een mooie leeftijdsmix de uiterwaarden ingingen. Naast veel klein plastic afval werden een compleet auto wiel, plastic stoeltjes, veel bierblikjes en een vuilgrijper!? aangetroffen. Gelukkig was er dit jaar opvallend weinig plastic in de struiken blijven haken. Zodat we lekker door konden werken en tijdig konden afsluiten met een drankje in de kantine.

Alle leden, bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst in Berichten.