Resto “van Harte” kookt voor Viking vrijwilligers NL doet

NL doet 2016 Het is inmiddels een goede gewoonte; tijdens NL doet ontwaakt de Viking uit haar winterslaap en wordt het gebouw en de omgeving klaar gemaakt voor het komend seizoen. Onder een lekker voorjaarszonnetje werd weer volop gesnoeid, gepoetst, geschuurd en vernieuwingen doorgevoerd. Vanaf deze plek nog een bedankje aan externe vrijwilliger Jac. van de firma Linssen Bouw, na een oriëntatie op NL doet was de Viking klus als meest aansprekende tevoorschijn gekomen.

Kers op de taart was het middageten, geheel verzorgt door Resto “van Harte”. Een landelijk initiatief door een combinatie van professionals en vrijwilligers, waarin groepsgewijs gekookt en gegeten wordt, Resto van Harte bestrijdt hiermee eenzaamheid en sociale element in de samenleving. In het kader van NL doet vonden zij het leuk om de Viking vrijwilligers te verwennen, en wij hebben natuurlijk genoten van de aangeboden sfeervolle ambiance en de heerlijke maaltijd. Meer weten over Resto van Harte? Resto van harte

Tijdens de maaltijd werd vooruitgekeken naar de activiteiten van komend seizoen, het zwemmen voor ALS is nieuw en komt tijdens de gesprekken erg dichtbij, kijk maar eens naar het persoonlijke verhaal in zwemmen voor ALS1 en  zwemmen voor ALS2 waarin de sociëteit de Flarussen aan het trainen is om geld in te zamelen tijdens de local swim. 13 leden van de sociëteit trainen in het zwembad, maar verwachten tijdens de zwemtocht een neopreenpak nodig te hebben, zij hebben een verzoek aan Vikingleden; kunnen we op 24 Juli neopreenpakken lenen? Zo ja, graag afstemmen met May Wilmer.

Na de maaltijd werd verder gewerkt, en vonden een viertal leden nog tijd om voor Jantje beton te collecteren en daarvoor bijna € 100 op te halen.

Kortom een welbestede en leuke dag, alle vrijwilligers bedankt!, Resto van Harte bedankt! Viking is klaar voor seizoen 2016!

Geplaatst in Berichten.