NL doet, Venloop en Schone Maas , vrijwilligers bedankt!

Klusdagen 2017

Voor aanvang van het kanoseizoen is het een goede gewoonte om boten, clubgebouw en omgeving een schoonmaakbeurt te geven tijdens NL doet, dit jaar kregen de Viking daarvoor hulp van Resto van Harte en de VVD fractie van de gemeente Venlo. Dankzij het mooie weer was er veel animo voor de buitenklussen dus er werd volop gesnoeid, geharkt, en geveegd. Na een heerlijke lunch werden in de middag de puntjes op de I gezet, opgeruimd en nagepraat. Resto van Harte en de VVD fractie onder leiding van Miek van Rijn, hartelijk dank voor jullie support!

Zondag 26 Maart was het onze beurt om vrijwilligers werk te doen voor de Venloop, Stivo had twintig Vikingers verzameld om de garderobe in het Juliana park in te richten en te bemannen. De tassen inname en uitgifte verliep vloeiend, de App stond vol vrolijke berichten, kortom een geslaagde Venloop met een geslaagde Viking inbreng. Om het drieluik compleet te maken is op zaterdag 15 April onder de vlag van “Schone Maas” de oostkant van de Maas van brug tot brug opgeruimd. Dit jaar relatief weinig aangespoeld plastic (Maas is ook niet zo hoog geweest) maar wel veel zwerfvuil gevonden. Met al deze activiteiten wordt het nu tijd voor wat we het liefste doen; kanovaren en genieten van onze opgeruimde omgeving!

Geplaatst in Berichten.