NK polo wisselend succes

Het Nederlands kampioenschap kanopolo afgelopen weekend in Den Haag is voor de Viking wisselend succesvol verlopen.
In de jeugdcompetitie waren spannende wedstrijden te bewonderen waarbij de Viking J haar steentje bijdroeg, alleen de Groningse Zwaardvissen waren een maatje te groot. In de tussenstand staat de Viking net buiten de top drie, in de return in Harkstede liggen nog volop mogelijkheden in de medailles te varen.

De Viking B moet de eerste plaats in de derde klasse nog delen met het A team van de Ronde Venen, echter het doelsaldo van de Viking is aanzienlijk beter, en daarmee het uitzicht op de eerste plaats.
Het strafbankje in de eerste klasse was voor de Viking A
Het wisselende spelniveau zorgde voor bescheiden pieken (voorsprong bij de rust) en diepe dalen (verlies bij het laatste fluitsignaal). Met één gewonnen partij en één gelijkspel is nog alles mogelijk, echter het A team heeft deze zomer een stevige klus te klaren om in Harkstede behoud eerste klasse veilig te stellen.
Pechvogel van het toernooi was Denny, een onzachte aanvaring met een staalkabel leverde een niet gespeelde wedstrijd en een dik oog op.

Geplaatst in Kanopolo.