Jeugd en Viking B maken verwachtingen waar

Afgelopen weekend is in Amersfoort het Keistad toernooi gevaren, met uiteraard, de Viking Jeugd in de Jeugdklasse en de Viking B, een trapje hoger dan in de competitie, de tweede klasse.

Beide teams moesten zonder reserve spelers vol aan de bak, het jeugdteam met Imke, Levi, Gianni, Stivo en Keith wist zich overtuigend naar een derde plaats te varen en onderstreepte daarmee dat de huidige vijfde plek in de competitie te laag is. Komende periode is het vakantie en in September richten we nogmaals het vizier op het NK podium.

De Viking B met Renske, Enith, Kris, Jochem en Guus had de aangeboden versterking uit de A afgewezen en wilde geheel op eigen kracht hun positie in de tweede klasse bepalen. In de poulewedstrijden werd een tweede plek bemachtigd en, waar bij HIT de prestaties op de tweede dag achterbleven, werd op dag twee de podium jacht pas in de laatste wedstrijd met een 6-5 verlies tegen Keistad C gestopt. Met een vierde plaats heeft het team van coach Bas Voormolen haar visitekaartje in de tweede klasse overtuigend afgegeven.
Geplaatst in Kanopolo.