Het complete competitieverslag

In het weekend van 21 en 22 september vond het tweede weekend van het NK kanopolo plaats in Den Haag. Bij aankomst op vrijdagavond was het al donker. De routine van het opbouwen van tenten is dusdanig dat dit geen probleem opleverde. In een mum van tijd stroomden veel kanospelers en aanverwanten het terrein binnen. Hierdoor was het helaas niet mogelijk om met alle Vikingers bij elkaar te staan. Ruimte om gezamenlijk de maaltijden te nuttigen bij de keuken van Marius was er gelukkig wel. Een tegenvaller hadden we ook snel  te pakken. Wegens angst voor overbelasting werd er geen stroom beschikbaar gesteld. Daar sta je dan met een koelkast proviand en een Italiaanse koffieautomaat.  Uiteindelijk hebben we ons kunnen redden het gastoestel.  Het eten op de ‘camping’ was echter niet ongevaarlijk. Zo werd Alois tijdens het verorberen van een boterham met roerei en spek gestoken door een wesp in de binnenkant van zijn lip. Aangezien niemand aanstalte maakte om de steek uit te zuigen, wenden we ons tot een homeopathisch middel, de weegbree. De dikke lip slonk na een aantal uren dusdanig dat deze weer normaal kon functioneren. Bij thuiskomt had zijn vrouw Ine dus ook niets in de gaten.

Het weer in Den Haag was goed, lekker zonnetje en weinig wind. De hoeden en petten behoedden ons voor een verbrand aangezicht. Na de eerste speeldag op zaterdagavond werd de traditionele uitstap naar het strand van Kijkduin gemaakt. Vanuit Venlo doen we dit namelijk niet elke dag.

Dan de prestaties:

Viking A speelde het eerste jaar in de hoofdklasse en eindigde keurig op een zesde plaats in de middenmoot. Een knappe prestatie. Opmerkelijk was de laatste wedstrijd op zaterdagmiddag tegen MDR A: 5-5. Uit het zicht van het hoofdveld was op de op handen zijnde sensatie hoorbaar. Zelfs captain Guus was dusdanig in zijn nopjes dat hij zich heeft weten laten verleiden tot het drinken van een pilsje. Coach Paul Snijder ziet het volgend jaar met vertouwen tegemoet. Ter plaatse heeft hij zijn ‘contractverlenging’ aangeboden gekregen.

Viking C is na het behalen van het kampioenschap bij de jeugd in 2012 als vierde geëindigd in de derde klasse. Op voorhand zouden ze voor dit resultaat hebben getekend. Na het eerste weekend in Assen stond team echter op een tweede plek. Sterke wedstrijden werden in Den Haag afgewisseld met enkele mindere. Al met al toch een mooie start in de derde klasse.

Viking J is er niet in geslaagd het kampioenschap in de wacht te slepen. De laatste wedstrijd tegen de Helvaarders moest de beslissing brengen. De wedstrijd werd afgewerkt op het hoofdveld. Hierdoor heeft veel publiek kunnen genieten van een zinderende  ‘ finale’. Enkele ouders werd de spanning te veel en moesten een beetje in toom worden gehouden. Ondanks de teleurstelling kan coach Guus trots zijn op zijn jongens die pas ruim twee jaar dit spelletje met veel passie spelen.

Al met al: een geslaagd weekend!

PS: Windhappers bedankt voor de organisatie. Wij vragen op voorhand stroom de volgende keer. Als jullie hulp nodig hebben voor het aanpassen de elektrische installatie laat het even tijdig weten.

Geplaatst in Kanopolo.