3e plek voor Viking Venlo A

rsz 120150830 1539271

Afgelopen weekend is het Viking Venlo A in het Belgische Gent gelukt om voor het eerst in de Viking geschiedenis een prijs te pakken in de hoofdklasse. In een succesvolle poulefase, waarbij met 7 – 7 gelijk gespeeld werd tegen Kingston (UK), een 9 – 2 winst behaald werd op RKV (BE) en vervolgens een 7 –  6 winst behaald werd op WKV (BE), werd de 1e plek in de poule behaald.

Vervolgens werd er door in de tussenpoule tweemaal nipt te verliezen (5 – 6) van Dragon (UK) en Mokka (BE) (1 – 3) helaas geen finaleplaats veroverd. Twee winstpartijen waren echter wel genoeg voor een 3e plek in de tussenpoule. Dit gaf de ploeg een ticket naar de wedstrijd voor de 3e en 4e plek.

In een spannende laatste wedstrijd werd in de 2e verlenging uiteindelijk revanche genomen op Mokka (BE), door met een golden goal te winnen met 4 – 3. Een knappe 3e prijs gaat hierdoor mee naar Venlo!

Geplaatst in Kanopolo.