Open dag Kanovereniging Viking Venlo 2011

8 Mei j.l. werd er bij de Viking weer de jaarlijkse Open Dag georganiseerd waarop belangstellenden kennis konden maken met onze vereniging en de diverse kano-disciplines die we herbergen. Het zeer goede weer nodigde uit tot de nodige proefvaarten die niet altijd droog werden afgesloten. Het werd een gezellige dag met een continue aanloop van geïnteresseerden die kennis wilden maken met onze vereniging. Dit heeft geresulteerd in een aantal bezoekers die nog nader kennis willen maken met kano-polo, toervaren en afvaart. Hopenlijk kan deze interesse worden omgezet in een groeiend leden-aantal.
Terugblikkend is het een zeer geslaagde dag geweest die mogelijk werd gemaakt door iedereen die heeft geholpen met het voorbereidend werk, de grote schoonmaak op zaterdag (afgesloten met BBQ) en de “open dag” zelf op zondag. Deze inzet wordt door iedereen, Vikingleden en bezoekers, zeer gewaardeerd.

Dat de samenwerking in onze vereniging steeds beter wordt blijkt ook uit het grote aantal deelnemers dat zich al heeft ingeschreven voor de eerste 35-kilometer toertocht die wordt gevaren bij het 70-jarig jubileum op 28- en 29 mei a.s. Er hebben zich al bijna 20 !! mensen ingeschreven voor deze tocht waaronder een 10-persoons canadese kano. We hopen voor de tweede 35-kilometer tocht ‘s zondags op eenzelfde opkomst. Voor mensen die zich niet willen wagen aan een 35-kilometertocht worden er (eventueel in overleg) ook kortere tochten georganiseerd. Het volledige programma is te vinden op deze site (feest, BBQ, (live)muziek, ontbijt, kamperen, receptie enz…). Om het inschrijven wat eenvoudiger te maken kan met zich ook inschrijven via E-mail ( vikingvenlo70@gmail.com ).
Dus, zegt het voort, bij de Viking is het te doen op 28- en 29 mei – dus wees erbij !!

Ton Brouwers
Voorzitter kanovereniging Viking Venlo

ps. Voor een eervolle ontvangst van de Vikingen na hun roemruchte strooptochten op de Maas zijn we nog op zoek naar een “Maasmeermin” die de toervaarders op een- of beide dagen op gepaste wijze kan ontvangen met een schedeltje godendrank. Elke invulling van deze belangrijke taak wordt hogelijk gewaardeerd. Voor verdere informatie kan men zich wenden tot ondergetekende.

Geplaatst in Algemeen.