Een witte Kerst

Het is een van die dingen waar bijna iedereen naar uitkijkt. Sneeuw met Kerstmis. Dit jaar is het waarschijnlijk dan zover. Het Vikinggebouw aan de Maas zal gelegen zijn in een prachtige witte omgeving. De grijs-zwarte prut die de doorgaande wegen zo ontsiert in deze periode zal door het geringe auto-verkeer op de Vikingweg het plaatje niet verstoren. Wie deelneemt aan de Kerstwandeling op zondag zal hier volop van kunnen genieten. Met een beetje geluk zie je een ijsvogel of specht in deze omgeving. Van een aalscholver meer of minder zal niemand meer opkijken. De kans dat je enkele kanovaarders op de Maas ziet is ook niet ondenkbeeldig. Als het niet te hard waait en vriest en je voorzien bent van warme kleding en gezelschap is ook dit een mooie manier om van de omgeving te genieten.

Zo idyllisch als bovenstaand plaatje was het verenigingsleven het afgelopen jaar niet. De periode tussen Kerst en nieuw geeft ons echter de gelegenheid om e.e.a. te overdenken en alles in het juiste perspectief te plaatsen. Ik denk dat we het nieuwe jaar dan vol vertrouwen tegemoet kunnen zien en ons op kunnen maken voor een fantastisch jaar vol verenigings-aktiviteiten. (Ik heb trouwens nog geen reacties gekregen op m’n oproep voor ideeën voor het 70-jarig bestaan). De aftrap voor het nieuwe jaar zal worden gegeven op de nieuwjaarsreceptie waarvoor iedereen van harte is uitgenodigd.

Rest mij alleen nog om iedereen een mooi Kerstfeest toe te wensen en een gelukkig en gezond 2011.

Ton Brouwers

kvv.tonbrouwers@gmail.com