Commissieavond 30 november 2011

Geachte leden,

30 november j.l. was er in onze kantine een bijeenkomst van de diverse commissies die onze vereniging rijk is. Het doel van deze bijeenkomst was om te bekijken hoe (en waar en wanneer) de diverse commissies elkaar kunnen ondersteunen in hun activiteiten en of er raakvlakken zijn waarbij samenwerking gewenst is. Jammer genoeg ontbraken er twee, voor de Viking belangrijke, commissies waardoor het maken van afspraken weer wat moeilijker werd gemaakt. Voorstellen voor samenwerking en/of ondersteuning zijn:
  • De mosselavond (bar/kantine) combineren met de jeugdcommissie. Mosselen zijn nu eenmaal niet de grootste trekpleister voor onze jongere leden. De jeugdcommissie kwam met het idee om op deze avond voor de jeugd friet met fricandellen te serveren. Op deze manier wordt onze jeugd voorzien van alle noodzakelijke voedingsstoffen.
  • Samenwerking bekijken van afvaart- polo- en toercommissie om tijdens het polo-haventoernooi meerdere activiteiten te ontplooien. In eerste instantie wordt hierbij gedacht aan een combinatie met her-ingevoerde clubkampioenschappen. Hier kan elk lid van de verening aan deelnemen. Dus ook degenen die niet in het bezit zijn van een supersnelle kano met bijbehorende wedstrijdlicentie.
  • Bekijken samenwerking van diverse commissie voor het Knobelweekend. In het verleden is gebleken dat veel zaken pas op het laatst of niet geregeld zijn. Het vroeger- en actiever betrekken van de betrokken commissies zal de organisatie ten goede komen.
  • Samenwerking jeugd- en toercommissie om zodoende meer jeugd bij het toervaren te betrekken.
  • Samenwerking van websitebeheerder en toercommissie om het toeren duidelijker te profileren op de website van de Viking
  • Verder is nog het idee geopperd om oproepen op de site kunnen zetten waarop ander leden kunnen reageren. Zo kan iemand b.v. melden dat er zondagmorgen wordt gevaren en of er liefhebbers zijn om mee te gaan. Deze kunnen dit dan ook weer melden op de site.
  • Als laatste, maar zeker niet het minst belangrijk, is een goede ondersteuning van het instuif-gebeuren door de diverse commissies (en ook leden die geen zitting hebben in een commissie). Finacieel gezien zijn deze instuiven waar mensen kennis kunnen maken met de kanosport bittere noodzaak voor onze vereniging.  Het blijkt echter steeds moeilijker om mensen te vinden voor deze ondersteuning. Een voorstel is om b.v. een aantal commissies te vragen een X-aantal instuiven per seizoen te begeleiden en zorgen dat er dan voldoende mensen aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden. Gezien de noodzaak van deze instuiven wordt dit een agendapunt op de komende ALV.
Hopende op een goede samenwerking,

Ton Brouwers
Voorzitter Viking Venlo