Ook Sebastiaan laat zien dat hij met top mee kan

Sebastiaan Verhaagh zaterdag 2de en zondag 4de op de Prüm bij Bitburg

De Venlose kanovaarder Sebastiaan Verhaagh (Viking Venlo) presteerde weer super tijdens afvaartwedstrijden in het Duitse plaatsje Irrel bij Bitburg. Nadat hij enkele weken geleden in Keulen al liet zien in het na-seizoen mee te kunnen met de Duitse wereldtoppers, bevestigde hij dit nu zowel tijdens de wedstrijden op zaterdag als zondag op het riviertje de Pruem.

Op zaterdag miste Verhaagh op een haar na de winst, hij kwam een halve seconde te kort ten opzichte van winnaar Achim Overbeck (Dui), op het meer dan 20 minuten lange parcours, op de bovenloop van de Pruem. Overbeck was dit jaar tijdens het WK in Spanje winnaar van het zilver. De derde plaats in deze wedstrijd ging naar de jonge Duitser Marc Roessner.

In de wedstrijd van zondag, zijnde de finale-wedstrijd om de Duitse beker (equivalent van de Holland Cup in Nederland), was de Duitse topper Tobias Bong de snelste. Hij was door verplichtingen als ‘Sportsoldat’ op zaterdag niet van de partij. Verhaagh deed in het eerste deel van deze wedstrijd, die door de lastige en zeer technische Irreler Wasserfaelle op de ‘onderloop’ van de Pruem voerde, ook hier weer helemaal vooraan mee. Op de helft brak echter zijn ruggeband waardoor hij niet meer op volle kracht zijn wedstrijd kon voortzetten. Toch reikte Verhaagh nog tot een uitstekende 4e plaats, waarvoor hij vooraf zou hebben getekend.

Raf en Victor 3de en 4de bij Junioren. Sem Roodbeen 5de bij B-Junioren

Bij de A-junioren behaalden ook Vikingers Raf van Rijswick en Victor den Haan goede resultaten. Op de zaterdag werd er respectievelijk een 4e en 5e plaats behaald en ging de winst naar Lukas Gierenz uit Keulen (Dui). Op de zondag schoven de beide jonge Venlonaren een plek op doordat de nummer 2 van de zaterdag Bjoern Barthel zich ziek afmeldde. Franz Bodewig op zaterdag derde, was op zondag de runner op, terwijl Gierenz wederom het goud opeiste. Bij de B-junioren werd youngster Sem Roodbeen op zaterdag verdienstelijk 5e en terwijl hij tijdens de training de Irreler Wasserfaelle wel met succes wist te bevaren lukte dat tijdens de wedstrijd niet.