Ondanks 2 maal top 10, magere resultaten tijdens Wintercup wedstrijd op de Sieg in Siegburg

Omdat ruim voor het einde van de 18 km lange wedstrijd op de Sieg in Siegburg het kaarsje uit ging bij Sebastiaan Verhaagh slaagde hij er niet in om bij de top 5 te eindigen. Dit zou normaliter wel tot de mogelijkheden behoren, zelfs ondanks dat een deel van de concurentie in de snellere vlakkebaanboten van start ging en niet zoals overigens alle Vikingers in een normale wildwater-afvaartboot. Verhaagh eindigde als 7e overall (6 bij de heren senioren K1) op ruim 5 min. van winnaar Max Hoff (Dui), die respectievelijk oud gediende Markus Gickler (Dui) en Joep van Bakel (Zwetplasser, NL) voor bleef. Aan het einde kon Verhaagh nog blij zijn met zijn zevende plaats daar zijn coach en Master-vaarder Pascal Lucker te samen met de jonge duitser Andreas Heiliger over een vaartijd van 80 min. nog tot op 15 sec. wisten te naderden. Heilinger werd 8e en Lucker die in de eindsprint te kort kwam 9e. Raf van Rijswick die in de eerste deel van de wedstrijd nog met zijn coach meevoer kon dit tempo toch niet volhouden, waardoor hij als 2e junior en 13e “overall” eindigde. Er waren net geen 50 aanmeldingen.

Ondanks dat bij de jeugd, die een parcours van 8 km moesten afleggen, Sem Roodbeen als snelste -B-junior eindigde voer hij niet zo’n sterke wedstrijd. Een gevolg van een langer dan geplande winterpauze. De 1 jaar jongere B-junior Stephan van Reen legde het maar nipt af tegen Roodbeen. Beide Vikingers moesten echter de duitse A-scholieren Roman Wirtz en Jannik Hartstein voor laten gaan en daardoor werden zij “overall” 3e en 4e. Van Rixte Schermerhorn (B-junior) werd ook iets meer verwacht dan een 16e plaats overall (4e in haar categorie) terwijl Imke Bogaarts meer dan behoorlijk presteerde met een 19e plaats “overall” en daarmee 2e werd bij de meisjes B-scholieren. Marcel Haanen voer mee op de korte afstand als backup voor de Viking-scholieren en B-junioren. Er waren hier 30 deelnemers.

De volgende wintercup wedstrijd is een thuis wedstrijd op de Maas op 15 januari 2011.