Hevige regenval haalt programma Wildwater-kano-afvaart overhoop

Nadat dinsdag de mannen K1 en mannen C1 hun programma hadden afgewerkt en op woensdag ook de vrouwen K1 en mannen C2 nog net bij een “veilige” waterstand hun wedstrijden konden varen, moesten vanaf donderdag alle trainingen en wedstrijden worden opgeschort. De hevige regenval deed de waterstand in de rivier de Noguara Palaressa tot een hoogte stijgen waarbij de organisatie en de rediingsteams de veiligheid van de deelnemers niet meer kon garanderen.

Vele meetings en alternatieven later is gisteravond laat besloten het parcours naar een gemakkijk en daardoor veilig deel van de rivier te verleggen, en de wedstrijden van donderdag en vrijdag toe te voegen aan het programma van zaterdag. Voor het nederlandse team betekend dit dat zij vandaag in de ochtend de ploegen-sprintwedstrijden afwerken (Sebastian Verhoef, Thijs Paauw en Joep van Bakel) en in de namiddag de klassieke ploegenwedstrijd moeten varen. In de klassieke ploegenwedstrijd komt dan naast Verhoef en Paauw, de 19-jarige Sebastiaan Verhaagh in actie.

Het progamma van zondag blijft ongewijzigd, op die dag vinden alle individuele sprintwedstrijden plaats. Op deze individuele sprintdag dienen de 4 “Venlose” Nederlanders revanche te nemen voor de matige uitslagen van afgelopen dinsdag tijdens de klassieke (lange) afstand, met name Sebastian Verhoef hoopt dan alsnog een top 15 resultaat te behalen.