Goede resultaten Viking-afvaartploeg St. Oedenrode op 6juni

Tijdens de Holland Cup wedstrijden op 6 juni 2009 op de Dommel bij de HKC in St. Oedenrode werden diverse ereplaatsen behaald. Bij de senioren was oud-Vikinger Joep van Bakel (Zwetplassers) de snelste en moest huidig Vikinger Sebastiaan Verhaagh genoegen nemen met de 2e plaats. Derde in deze wedstrijd werd de Belg Davy Theys. Veteraan Pascal Lucker werd 4e bij senioren en Marcel Haanen 9e. Ondanks dat Boris den Haan de snelste A-junior was mocht hij geen prijs in ontvangst nemen daar er maar 2 deelnemers in zijn categorie van start gingen.

Bij de B-junioren was er een fanatieke tweestrijd tussen de 2 talentvolle Vikingers, Victor den Haan en Raf van Rijswick die met luttele 5 sec. in het voordeel van Victor werd beslist, deze tweestrijd krijgt nog een spannend vervolg over 6 weken tijdens het WK voor junioren in het Zwitserse Stans. Ruben Vinken (Viking Venlo) eindigde als 5e bij de B-junioren.

Een 2e en 3e plaats werden er behaald bij de jongens scholieren A en B, door respectievelijk Sem Roodbeen en Ivo Lamers. De winst ging naar hier naar Arthur Peeters van NWC Neerpelt (Bel). De plaatsen 4, 5 en 6 gingen resp. naar Sylven Claessen, Ivo Haanen en Stephan van Reen (net als Sem en Ivo allen Viking).

Bij de meisjes scholieren (A en B tesamen) was er een mooie bronzen podiumplaats voor Vikingster Imke Bogaarts voor haar teamgenote Rixte Schermerhorn die 4e werd. De 1e plaats ging ook hier naar Belgiƫ, en wel naar Caroline Plas.

Bij de veteranen was NWC Neerpelt vaarders Peter van Lishout (Bel) de snelste voor Ed Schouten van Frisia Amsterdam en Vikinger Ton Brouwers, 4e in deze categorie was Eric Claessen (Viking Venlo).