Dubbelslag voor kanovaarder Raf van Rijswick op bovenloop en onderloop van de Pruem (Dui)

Ook afgelopen weekend sloeg de tallentvolle Raf van Rijswick weer toe in een internationale afvaartwedstrijd bij de B-junioren. Op zaterdag wist hij het “Kandi-abfahrts-rennen” in Oberweis op zijn naam te schrijven en 1 dag later was hij ook de snelste tijdens de afvaartwedstrijd die door de Irreler-watervallen van het riviertje de Pruem, voer. Helaas moest hij in deze wedstrijd de eer delen met de Duitser Cristian Heiliger.

1e jaar senior Sebastiaan Verhaagh behaalde bij de heren senioren een uitstekende 6e plaats op zaterdag, en een prima 8e plaats op zondag. Winnaar in deze categorie werd op beide dagen de duitse Vice-wereldkampioen Tobias Bong.

De derde Vikinger die in het duitse plaatsje Pruem in actie kwam tijdens de twee afvaartwedstrijden op het gelijknamige riviertje (Pruem) was Sem Roodbeen, hij werd op zaterdag verdienstelijk 6e bij de A-scholieren en voer op zondag dapper mee met de B-junioren door de Irreler-watervallen (ipv. mee te doen aan de scholierenwedstrijd die pas na de watervallen van start ging ), hetgeen een prestatie op zich was !