13e plaats in de landen/ploegenwedstrijd op het Jun.-WK wildwater-afvaart

Zoals verwacht werd door het Nederlandse afvaart team tijdens de klassieke afstand een 13e plaats (Heren K1) behaald. Op basis van de inidividuele resultaten was Nederland welliswaar als 12e gerankt echter lagen de tijden van de Slowaakse ploeg veel dichter bij elkaar dan die van Nederland. Daardoor kon Slowakije (13e gerankt) met de juiste ploegentactiek Nederland gemakkelijk voor blijven. De eerste plaats ging naar Frankrijk met luttele 2 sec. voorsprong op Duitsland. derde werd de ploeg uit Tjechie.

Frankrijk deed hele goede zaken tijdens deze dag van de ploegen/landenwedstrijden over de klassieke/lange afstand, door ook bij de dames K1, heren C1 en heren C2 het goud te pakken. Morgen tijdens de ploegenSPRINT zal een degelijke stunt, het pakken van allevier de te verdelen medailles, veel en veel lastiger zijn. De Nederlandse ploeg heeft ook een stunt nodig om een vurig gehoopt resultaat te behalen, en wel om tijdens dit J-WK bij de beste 10 wildwaterkano-ploegen van de wereld te eindigen.

(foto: voorop: Victor, tweede Boris, derde Raf)